czwartek, 14 lutego 2013

Elżbieta Święcka "Motyw religijny w domu"

 

Archiwum i Muzeum Archidiecezjalne
w Białymstoku
zaprasza na otwarcie wystawy
MOTYW RELIGIJNY W DOMU
ELŻBIETA ŚWIĘCKA
20 lutego 2013 r. godz. 16.00
Urodziłam się i mieszkam w Białymstoku. Skończyłam Politechnikę Białostocką. Moim zainteresowaniem jest rzemiosło artystyczne. Wykonywałam różne prace. Zaczęłam od zabawek filcowych, potem serwetki szydełkiem, obrazki wyszywane, biżuterię ze srebra, malowanie szkła i porcelany.
Obecnie wykonuję obrazy religijne oraz zdobię kafle piecowe farbami wysokotemperaturowymi.
Proponuję Państwu obejrzenie wystawy pod tytułem: „Motyw religijny w domu”. Tematem są znane dzieła sztuki sakralnej. Starałam się wykonać wierne repliki. Celem moim jest pokazanie, że obraz o tematyce religijnej może być wykonany ręcznie w sposób niepowtarzalny i prowadząc do Boga, co jest jego głównym zadaniem, chwalić Pana swoim pięknem i starannością wykonania, będąc jednocześnie ozdobą domu.
Jako ciekawostkę pokazuję malowane kafle. Są one wykorzystywane do budowy pieców i kominków. Wypala je się w temperaturze 800 – 900 °C dwa lub więcej razy, w zależności od użytych farb i zamierzonego efektu. Rezultat końcowy jest wynikiem pracy osoby malującej oraz kaflarni. Zawsze stanowi niespodziankę, przeważnie miłą.
Zapraszam do obejrzenia wystawy











 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz